1-TİCARET.NET’E KAYIT OLMA (SİSTEM NO ALMA)

Sistem numarası alabilmek için bilgisayarınıza ArkSigner programını indirmeniz gerekmektedir.Bilgisayarınızdaki tüm tarayıcılarla işlem yapabilirsiniz. E-imza kartınızı satın aldıktan sonra Ticaret.Net'e üye olmanız gerekmektedir.

Sistem numarası alabilmek için bilgisayarınıza ArkSigner uzantı dosyaları buradan indirmeniz gerekmektedir. Uzantı isimli dosyanın bilgisayara kaydedilmesi gerekir. Bu işlemlerin Google Chrome içerisinde özellikler kısmından Diğer Araçlar - Uzantılar yolu izlenerek Uzantılar yeni bir sekmede açılır. Bu sayfada sağ üst köşede bulunan Geliştirici Modu seçeneği aktif edilerek sol üstte bulunan Paketlenmemiş öğe yükle seçeneğine tıklanır. Uzantı klasörü içinde bulunan 1.3.0_0 isimli klasörü seçilerek uzantının eklenmesi sağlanır.
http://e-garanti.gtb.gov.tr/application/HTMLClient/default.htm bölümüne giriniz e-SSHYB İşlemleri/Ticaret.Net İşlemleri linkinden kaydınızı gerçekleştiriniz.
Bu işlem sonucunda verilen sistem numarasını saklayınız.


2- İŞLEM YAPABİLMEM İÇİN GEREKLİ OLAN E-İMZA KARTINI NEREDEN ALABİLİRİM?

Aşağıdaki Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarının herhangi birinden (ESHS) e-imza kartınızı temin ederek Bakanlığımıza müracaat etmeniz gerekmektedir.

  • Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. (E-Güven)
  • Türk Trust Bilgi İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş.
  • EBG Bilişim Teknolojileri ve Hizmetleri A.Ş. (E-Tugra)
  • E-İmza Bilgi Güvenliği Hizmetleri A.Ş. (E-İmzaTR)

3- E-İMZA KARTIMI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİM?

İşlemlerinizi firma yetkilisi olarak yapacaksanız e-imza kartınızın kurumsal olması gerekmektedir. Bu nedenle ESHS’lerden e-imza kartı alırken, kurumsal başvuru yöntemlerini kullanarak, kurumsal e-imza kartı temin etmeniz gerekmektedir.


4-E-İMZA KARTIMI KULLANMAKTA ZORLANIYORUM. NE YAPMALIYIM?

E-imza kartı kullanımında zorlanıyorsanız, e-imza kartınızı aldığınız ESHS’den destek isteyebilirsiniz. Bunun için ESHS’nin çağrı merkezini arayın veya e-posta gönderin.


5- BAŞVURUMU TAMAMLADIM, DAHA ÖNCEDEN E-İMZA KARTIMI ALMIŞTIM, BUNU SİSTEMDE KULLANABİLİR MİYİM?

Firma yetkilisi iseniz, e-imza kartınız kurumsal ise ve işlem yapacağınız kurum adına alındıysa kullanabilirsiniz. Aksi takdirde kurumsal e-imza kartı almanız gerekmektedir. Firma vekili iseniz, kişisel e-imza kartınız ile işlem yapabilirsiniz.


6- ÖNCEDEN KAYIT YAPTIĞIM YA DA VEKİL ATANDIĞIM FİRMALAR YENİ SİSTEMDE GÖRÜNMÜYOR?

Yeni sistemle birlikte eski Ticaret.Net kayıtları silinmiştir. Ticaret.Net’e e-imza kartınızla tekrar kayıt yapıp taahhüdü imzalayarak E-işlemler bölümünden başvurunuzu yapabilirsiniz. Firma vekilleri de tekrar firma tarafından vekil atanmalıdır.


7- E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE HANGİ İŞLETİM SİSTEMİNE SAHİP BİLGİSAYARLARDAN GİRİŞ YAPILABİLİR?

Windows işletim sisteminin tüm sürümlerinden (Windows Xp, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10) sisteme giriş yapabilirsiniz.


8- E-İMZA KARTI İLE E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE HANGİ İNTERNET TARAYICILARI İLE GİRİŞ YAPABİLİRİZ?

E-SSHYB portalı Internet Explorer 10/11 versiyonlarını desteklemektedir. 64 bit işletim sistemine sahip bilgisayarlarda Internet Explorer 32 bit tarayıcıdan sisteme girilmesi gerekmektedir.

Windows işletim sisteminin tüm sürümlerinden (Windows Xp, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10, Windows 11)

sisteme giriş yapabilirsiniz.


9- E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE GİRİŞ İÇİN UYGUN JAVA SÜRÜMLERİ NELERDİR?

Java sürümü olarak 7 update 65 ve üzeri sürümlerden birisine sahip olmak sisteme giriş için yeterli olacaktır.


10- E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE GİRİŞTE JAVA HATASI ALIYORUM, NE YAPABİLİRİM?

Denetim Masasından Java ikonunu çift tıklayarak Security sekmesinde Security Level’i Medium’a indiriniz. Ayrıca Edit Site http://e-garanti.ticaret.gov.tr ve https://e-garanti.ticaret.gov.tr adreslerini ekleyiniz. Hata devam ediyorsa; çıkan hata ekranını print screen yaparak yetkili kişinin tc kimlik numarası ve firma unvanı/sistem no.su ile bilgilendirme@ticaret.gov.tr mail adresine gönderiniz.


11- E-SSHY BELGESİ İÇİN LİSTELENMEYEN SERVİSLERİMİ NASIL EKLETEBİLİRİM?

Öncelikle başvuru sırasında Kapsam Kayıt Numarası alanına “TS” ibaresi yazmadan sadece rakamları yazarak deneyin (örneğin; 10079). Servisleriniz hala görünmüyorsa; sistemde bulunan firma unvanının yanında yer alan Sistem Numarası ile TSE'ye başvurarak servislerinizin görünmesini sağlayabilirsiniz.


12- BİRDEN FAZLA FİRMANIN YETKİLİSİYİM. İŞLEMLERİMİ NASIL YAPACAĞIM?

Birden fazla firmanın yetkilisi iseniz, her firma için farklı bir kurumsal e-imza kartı alarak, her bir firma için başvurunuzu ayrı ayrı yapmanız gerekmektedir.


13- FİRMA VEKİLİYİM. E-İMZA İLE VEKİLİ OLDUĞUM FİRMA İŞLEMLERİNİ NASIL YAPACAĞIM?

Firma vekili iseniz; vekili olduğunuz firma adına e-imza kartınız ile işlem yapabilmek için, firma yetkilisi tarafından kurumsal e-imza kartı ile vekil olarak atanmanız gerekmektedir. Bu atama sonucunda firma işlemlerini vekâlet kapsamı doğrultusunda yerine getirebilirsiniz.


14- BAKANLIKTAN DAHA ÖNCE ALDIĞIM SSHY BELGEMİN SÜRESİ GEÇERLİYKEN ADRES/UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ OLDUYSA NE YAPMALIYIM?

Firmanızın unvanı, nev’i ve/veya adresinin değişmesi halinde; ticaret sicil müdürlüğüne kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Ticaret Sicil Müdürlüklerine, esnaf siciline kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Esnaf Sicil Müdürlüğüne başvuru yapılmalıdır. Daha sonra sistem üzerinden Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi müracaatında bulunmanız gerekmektedir.


15- MÜKERRER FİRMA KAYITLARI İÇİN BİRLEŞTİRME İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne firmaların bilgilerini içeren bir dilekçe ile müracaat etmeniz gerekmektedir.


16- E-İMZA TAMAMLANAMADI HATASI ALIYORUM. NE YAPMALIYIM?

E-SSHYB portalı Internet Explorer 10/11 versiyonlarını desteklemektedir. Ancak 64 bit işletim sistemine sahip bilgisayarlarda Internet Explorer 32 bit tarayıcıdan sisteme girilmesi gerekmektedir. Java sürümü olarak 7 update 65 ve üzeri sürümlerden birisine sahip olmak sisteme giriş için yeterli olacaktır. Ayrıca bilgisayarınızda birden fazla java olmamalıdır.

Yukarı